Het grote cryptoplatform Crypto.com heeft zich naar verluidt teruggetrokken uit wat een van de grootste sponsordeals ooit voor de Champions League zou kunnen zijn, nadat de gesprekken met de Unie van Europese Voetbalbonden (UEFA) op het laatste moment mislukten.
Gazprom vervangen als sponsor.
Het crypto-platform wilde het Russische aardgasbedrijf Gazprom vervangen als sponsor van het evenement nadat de bond het Russische bedrijf afgelopen maart had laten vallen vanwege zijn banden met het regime van Vladimir Poetin dat Oekraïne aanviel. De nieuwe deal zou vijf seizoenen bestrijken en 100 miljoen euro (100,5 miljoen dollar) per seizoen kosten, of in totaal 500 miljoen euro, meldde de sectorpublicatie SportBusiness.com.
Sport sponsoring en grote reclamecampagnes.
Crypto.com is al betrokken bij de sponsoring van grote sportevenementen. Zo is het een van de sponsors van de FIFA World Cup in Qatar, die dit jaar op 20 november van start gaat.
Vorig jaar lanceerde de beurs een wereldwijde reclamecampagne gericht op het vergroten van de wereldwijde erkenning van het bedrijf, met grote Hollywood namen zoals Matt Damon. De campagne was naar schatting zo’n 100 miljoen dollar waard.

Crypto.com Arena.
In november 2021 tekende het bedrijf ook een overeenkomst met de sport- en live-entertainment group AEG om de naamrechten te verwerven voor het Staples Center (Nu Crypto.com Arena), de arena in Los Angeles die bekendstaat om zijn sportevenementen en shows van hoog niveau, waaronder de thuiswedstrijden van de NBA-teams Los Angeles Lakers en LA Clippers.
Onlangs kondigde het bedrijf al aan een 9-cijferig bedrag te gaan investeren in het renoveren van de Crypto.com Arena in Los Angeles.
Bezuinigingen.
Nu crypto beurzen op zoek zijn naar manieren om te bezuinigen op hun uitgaven voor marketing en reclame-inspanningen, zijn advertenties met beroemdheden zoals acteur Matt Damon, evenals atleten LeBron James en Tom Brady, naar verluidt verdwenen van de Amerikaanse televisie.
Gegevens verkregen door TV-ad-meetbedrijf ISpot.tv tonen aan dat afgelopen juni, crypto bedrijven 3 miljoen dollar besteedden aan tv-advertenties, en het cijfer gerapporteerd voor juli 2022, op slechts 36.000 dollar, illustreert hoe weinig de sector nu bereid is te besteden aan televisiereclame. Het is opmerkelijk dat het cijfer voor juli 2022 het laagste maandtotaal was sinds januari 2021.