Crypto.com zet in op sport om haar business model te laten groeien. Vandaag kondigde het een grote investering aan om de Crypto.com Arena te verbouwen.
Terwijl de crypto-winter meerdere cryptocurrency bedrijven failliet dreigt te doen gaan, zet Crypto.com nog steeds in op de uitbreiding van haar merk, ondanks het feit dat het onlangs een groot deel van haar personeel heeft ontslagen.
Op 22 augustus kondigden AEG Sports en Crypto.com een negen-cijferig investeringsplan aan om de Crypto.com Arena en Xbox Plaza faciliteiten bij LA LIVE grondig te renoveren.
Volgens officiële informatie zal de renovatie naar verwachting twee jaar duren, waarbij de arena in alle fasen volledig operationeel zal zijn.
Crypto.com en AEG verwachten een state-of-the-art stadion te bouwen.
AEG President en CEO Dan Beckerman merkte op trots te zijn op de rol die de Crypto.com Arena heeft gespeeld sinds de opening, en zei dat dat de reden is waarom de twee bedrijven honderden miljoenen dollars blijven investeren om ervoor te zorgen dat de arena zelf wordt beschouwd als een state-of-the-art stadion.
“Sinds de opening hebben we honderden miljoenen dollars geïnvesteerd om ervoor te zorgen dat de locatie state-of-the-art blijft, terwijl we consequent een evenement en fan ervaring van wereldklasse creëren. De investering in deze renovaties toont de voortdurende toewijding van AEG, de Lakers en de Kings om de beste ervaringen te leveren voor al onze fans, partners, artiesten en teams.”
Lee Zeidman, president van Crypto.com Arena, Microsoft Theatre en LA LIVE, zei dat de renovaties nieuwe manieren zullen bieden om hun favoriete sport- en muziekevenementen te beleven. Hij merkte ook op dat dit project nieuwe zakelijke kansen voor het team zal brengen.
“Naast het creëren van nieuwe en opgefriste hospitality opties en ruimtes op meerdere niveaus in de arena, zullen bijna alle publieke en backstage gebieden van de Crypto.com Arena worden opgenomen in dit transformatieve project. Wanneer de uitgebreide renovaties zijn voltooid, zullen gasten, spelers en fans van de Kings, Lakers en Sparks, en artiesten die naar Crypto.com Arena en L.A. LIVE komen, allemaal een nieuw aanbod ervaren.”

De nieuwe Cypto.com Arena zal VIP-leden in gedachten hebben.
De arena zal een multi-level Tunnel Club hebben met “nieuwe hospitality ruimtes en een exclusieve kijkervaring” voor selecte leden en VIP gasten.
Daarnaast zal de Chairman’s Club worden uitgebreid om VIP gasten verbeterde ervaringen en voordelen te bieden in Crypto.com’s “meest privé en begeerde locatie.” De beurs verwacht ook twee grote LED-schermen en zichtbare lintborden te installeren op de bovenste en onderste bowl seats om betere zichtbaarheid en reclame te bieden aan fans.
Het project zal worden begeleid door de oorspronkelijke architecten van het stadion, Dan Meis en Ron Turner, die de afgelopen 20 jaar hebben besteed aan het renoveren van sportstadions.
De inspanningen van Crypto.com om de kloof tussen de cryptocurrency-industrie en de sportindustrie te overbruggen, bestaan al lang. Zijn zakelijke stappen hebben het een belangrijke plaats opgeleverd in high-profile evenementen in verschillende sportdisciplines, zoals honkbal, Formule 1, voetbal, basketbal en zelfs e-sports.
En hoewel de crypto winter hard toeslaat, heeft de exchange ook een paar overwinningen gescoord, met wettelijke goedkeuringen in het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Korea, Italië, Cyprus, Singapore en Dubai om een paar landen te noemen.